vrijdag 8 februari 2019

Raamgedichten Oss

Het Poëzie Podium Oss (PPO) heeft in 2017 het initiatief genomen om samen met de Osse middenstand een poëzieroute in de stad te realiseren door middel van raamgedichten. 
Een Oss bedrijf of winkel wordt dan vriend van de stichting PPO middels een financiële ondersteuning en de dichters van het PPO stellen op hun beurt daar dan een poëtische bijdrage tegenover. 
Deze bijdrage is een kort gedicht op een fraai vormgegeven acrylaat tableau, dat betrekking heeft op de doelstelling van desbetreffende zaak en dat komt dan in de etalage of tegen de gevel te hangen.
Dit jaar is de derde editie en ik heb met twee raamgedichten een bijdrage mogen leveren aan deze derde ronde.
De presentatie van deze derde ronde is op donderdag 14 februari 2019.
Mijn keuze is gevallen op een juwelier en op een sushi restaurant en voor beide zaken schreef ik een bijdrage in de vorm van een kyoka (5-7-5-7-7 lettergrepen).


Hieronder eerst de bijdrage voor de juwelier



foto www






In de vitrine
 

visitekaartjes

van gedreven vakmanschap

ware juweeltjes

van oogstrelende schoonheid

die zullen jou niet misstaan




Vervolgens de bijdrage voor het sushi restaurant


foto www





Kijkje bij Miru


een belevenis

waarom nog langer gewacht

schuif gezellig aan

geniet er van sushi en

ander tongstrelend lekkers



jeer

7 opmerkingen:

  1. Mooi hoor. Ik zag gisteren in Trouw een haiku en ik dacht dat doet Jeer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk project! Jouw bijdrage gaat de verkoop daar zeker stimuleren. De keuze voor juwelier en sushirestaurant is niet voor de hand liggend, maar wel helemaal 'jeer' volgens mij ��

    BeantwoordenVerwijderen
  3. NIet alleen mijn oog werd gestreeld. Ook mijn tong moest er aan geloven. En mijn smaakpapillen. Ik kreeg er trek van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt heel leuk dat je project gaat doen.Mooie gedaan. Sushi heb ik nooit gegeten. Het ziet lekker uit op de foto. Ferry lust helemaal geen vis. Fijn weekend. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe was de presentatie, Jeer? En hoe zijn jouw gedichten ontvangen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Plato,

    Het was een leuke en gezellige presentatie met enthousiaste winkeliers.
    Ook mijn twee gedichten werden enthousiast ontvangen en hangen inmiddels in hun etalages.

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen